KyykkaSukuseuran historiaa
Rakkaus kotiseutuun, kiehtovat vienankarjalaiset sukujuuret ja halu pitää yhteyttä suureen sukukuntaan sai Iivana ja Oksenie Huovisen sukukuntaa kokoontumaan vuonna 6.-8.8.1993 vapaamuotoiseen sukulaistapaamiseen Hietajärvelle ja Kuivajärvelle.Tapaamisen aikana syntyi kipinä sukuseuran perustamisesta. Seuraavan kerran sukua kokoontui Kuivajärvelle 6.10.1995 sukuseuran perustavaan kokoukseen. Aluksi seuralle annettiin nimeksi Timo Huovisen sukuseura. Paikalla oli 28 suvun jäsentä.

Perustavan kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Sirkka Pusin, Espoosta ja sihteeriksi Minna Patronen Oulusta. Kokous laati seuralle säännöt ja valitsi seuran ensimmäisen hallituksen.

Ensimmäiseen hallitukseen valittiin Sirkka Pusin Espoosta, Minna Patronen Oulusta, Jussi Huovinen Suomussalmelta, Aino Junkkari Suomussalmelta ja Jyrki Väisänen Vaajakoskelta. Tilintarkastajiksi valittiin Aino-Maija Mertanen Kuusamosta ja Ritva Väisänen Oulusta. Pöytäkirjan tarkastajiksi valittiin Leo Karttimo Suomussalmelta ja Terttu Pajula Suomussalmelta.

LapsiaPerustamisvuosi on myös kunnianosoitus suvun kantaäidille Toarie Huoviselle. Tuona vuonna kulunut oli 150 vuotta siitä, kun Toarie lauloi merkittävät säkeensä D.E.D. Europaeukselle ja vaikutti näin uuden Kalevalan kokoonpanoon.

Vuoden 1999 sukukokouksessa Jussi Huovinen ehdotti sukuseuran nimen muuttamista suvun kantavanhempien mukaan Toarie ja Lari Huovisen sukuseuraksi, joka myös sai yksimielisen kannatuksen. Sukuseura toimii edelleen samalla nimellä.

Sukuseura kokoontuu yhteiseen sukukokoukseen joka toinen vuosi Kuivajärvellä heinäkuun toisena viikonloppuna järjestettävän proasniekan aikaan.

Synty1

Nykyisen hallituksen yhteystiedot katso tästä.